• GRATIS VERZENDING IN HEEL NEDERLAND
  • LUXE VERPAKKING
  • LEVERING BINNEN 2 WERKDAGEN
  • 925 STERLING ZILVER

Klantenservice

Hieronder vind je een overzicht van de vragen die wij het meest tegenkomen. Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Aarzel dan niet om een mailtje te sturen aan info@fenize.nl

 

Gebruik van zilveren sieraden

Zilveren sieraden blijven glanzend als ze regelmatig gedragen worden. Onder invloed van verontreiniging in de atmosfeer, door aanraking van chloor, zwavel of andere chemische stoffen en soms door het gebruik van bepaalde medicijnen, kan zilver na enige tijd zwart gaan kleuren. Dat kan eenvoudig verholpen worden door de sieraden te poetsen, zie verder ‘Hoe behandel ik zilveren sieraden’.

 

Hoe behandel ik zilveren sieraden?

Zilver kan gepoetst worden met een zogenaamde zilverdoek. Na ernstige vervuiling kun je je zilveren sieraad reinigen met zilverpoets of in een vloeibare zilverreiniger.
De sieraden hebben het Keur van de Nederlandse Waarborgwet en zijn gemaakt van 92.5% zilver, dat het hoogste gehalte is. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat je een laagje eraf poetst.

 

Eigenschappen van zilver

Zilver is een relatief zacht metaal. Dit betekent dat het (in tegenstelling tot stalen of titanium sieraden) erg makkelijk kan worden verbogen en krassen kan vertonen. Sommige zilveren sieraden hebben een gouden plating. Dat geeft ze helaas nog niet de eigenschap van hardere goud, het blijft een sieraad van zilver, weliswaar met een gouden laag. Wanneer je vaak een sieraad buigt, bijvoorbeeld  om een ring op maat te krijgen kan het daardoor op het buigpunt zelfs breken. Maak het sieraad daarom ook in een keer op de goede maat en laat het dan zo.

Sieraden die hol zijn, dus niet massief, zoals holle schakelbanden of holle slavenarmbanden, kunnen door gebruik (ergens tegenaan te stoten) al snel krassen en deuken vertonen. Helaas is hier niets aan te doen, dit zijn bij dit type sieraden de normale sporen van gebruik. Vroeg of laat zullen deze sporen altijd optreden. Wees daarom bij dit soort sieraden extra voorzichtig en ga er met zorg mee om.

 

Hoe weet ik dat mijn sieraden van echt zilver zijn?

De sieraden hebben het Keur van de Nederlandse Waarborgwet en zijn gemaakt van 92.5% zilver, dat het hoogste gehalte is.
Sieraden vanaf 8 gram hebben verplicht een stempel 925 in het sieraad gedrukt. Je vindt deze afdruk meestal in de binnenkant van een ring, op een sluiting van een ketting/armband of op de achterkant van een hanger. Sieraden onder de 8 gram zoals sommige ringen en bedels zijn niet verplicht deze afdruk te hebben en hebben deze dan ook vaak niet. Dit betekent niet dat het sieraad niet van echt zilver is.

 

Hoe komt het dat sommige stenen er oneffen uitzien?

Fenize maakt uitsluitend gebruik van echte edelstenen, omdat dit een natuurlijk product is kan het voorkomen dat sommige stenen kleine oneffenheden hebben en dat niet alle stenen er precies hetzelfde uitzien. De steen zoals afgebeeld op de site kan daarom afwijken van de steen in je ontvangen sieraad. Wij gebruiken stenen van hoge kwaliteit en hopen daarom dat dit zo weinig mogelijk voorkomt.

 

Hoe weet ik wat mijn ring maat is?

Je meet een goedpassende ring nauwkeurig in het midden in mm. Dit is je ringmaat. Meet je een ring van jezelf die erg smal is en je wilt een erg brede ring kopen? Houd er dan rekening mee dat je bij een erg brede ring vaak kwat meer ruimte nodig hebt om goed te kunnen bewegen en je daardoor waarschijnlijk een grotere maat nodig hebt.

De maten die Fenize gebruikt zijn:
maat 6 = 16 mm
maat 7 = 17 mm
maat 8 = 18 mm

Fenize heeft geen halve maten.

 

Wat is de juiste maat voor mijn armband?

Om de juiste maat te vinden voor je armband meet je de omtrek van je pols.
Hiervoor kan je het beste een touwtje strak om je pols leggen. Voor smalle armbanden telt je bij deze lengte 2 cm op. Dit is je armbandmaat. Bij een grove armband is dit 2.5 tot 3 cm.

 

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Fenize probeert een bestelling altijd binnen 1 of 2 werkdagen te verzenden, je wordt altijd op de hoogte gehouden van de status van de verzending.
Fenize streeft ernaar om een bestelling in ieder geval binnen uiterlijk 7 dagen te verzenden. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan word je daar direct van op de hoogte gesteld.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Fenize verstuurt alle bestelling via DHL, PostNL of andere transporteurs, alle bestellingen worden binnen Nederland standaard gratis verzonden. Kies je de optie 'gratis verzenden' dan kiest Fenize de methode van verzenden, je ontvangt hierbij geen track and trace code en je verzending is niet verzekerd, de verzending is voor eigen risico. We versturen je bestelling dan via de brievenbus of, wanneer de bestelling niet in de brievenbus past of wanneer deze een hoge waarde heeft, als pakket.

Wil je je bestelling als pakket ontvangen en je bestelling volgen via track and trace? Dat kan, tegen een betaling van €4.95 Kies dan de optie 'verzenden als pakket'.  

 

Hoe kan ik betalen?

Bij Fenize kunnen klanten binnen Nederland betalen met Ideal. Klanten buiten Nederland hebben de mogelijkheid om middels Sofortbanking of Mistercash het bedrag over te maken. Dit is een dubbele
zekerheid: voor Fenize en de klant want je betaalt in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving.
Je ontvangt je bestelling altijd pas na volledige betaling.

 

Kan ik retourneren/ruilen?

Niet tevreden met je bestelling? Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, binnen 7 werkdagen na ontvangst kan je het bestelde sieraad retourneren.

Wij doen er alles aan om je een perfect product te leveren. We raden je aan om de geleverde artikelen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren. Mochten de bestelde artikelen niet aan je verwachtingen voldoen, aarzel dan niet om ons per e-mail daarvan op de hoogte te stellen.

Als er binnen 7 werkdagen geen aanmelding voor een retour is ontvangen en de geleverde producten retour zijn gezonden, beschouwen wij deze als geaccepteerd. Je kunt ze daarna dus niet meer retourneren of ruilen.

 

Een retourzending wordt alleen geaccepteerd wanneer het aan de volgende punten voldoet:

- De zending moet van te voren worden aangemeld o.v.v. het ordernummer bij retour@fenize.nl
- De sieraden moeten worden verpakt in alle originele verpakking incl bubbelfolie. Als het sieraad beschadigd bij ons aankomt door onbehoorlijke verpakking, vervalt daarbij garantie.

- Het sieraad is ongebruikt en onbeschadigd

- Bijgesloten is een kopie van de factuur

- Retourzendingen zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, voldoet Fenize de betaalde prijs exclusief de verzendkosten, uiterlijk binnen 14 dagen na retourontvangst van de artikelen

 

Retour adres:

Fenize

Broekweg 28

2266LH Leidschendam


Lees voor meer informatie de algemene voorwaarden even na.

 


Wat te doen bij een klacht of als mijn bestelling niet in goede orde aankomt?

Het kan altijd gebeuren dat er een probleem ontstaat bijvoorbeeld dat je bestelling tijdens de verzending beschadigt en daardoor niet in goede orde aankomt. Stuur gelijk een email naar info@fenize.nl, en probeer het probleem zo goed mogelijk te omschrijven, maak foto's van de situatie en voeg deze bij de email. Na ontvangst van deze email, zal Fenize de klacht in behandeling nemen, waarbij het product indien nodig vervangen wordt.
Probeer vooral niet zelf het sieraad te repareren of veranderen, want als daarbij iets gebeurt (of kapot gaat) is daardoor geen garantie meer mogelijk.

 

Reclame

Is er binnen 7 dagen bij ons geen melding binnen gekomen dat de zending niet goed is aangekomen of dat het er iets aan het item mankeert, dan gaan wij er vanuit dat de zending naar volle tevredenheid was en kan er geen aanspraak meer worden gemaakt op een niet goed aangekomen zending c.q. kun je niet meer reclameren.

EM Media Magento widget by EMThemes Magento Themes & Magento Templates